Eerste stukje rondreis - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Marjan Hoogen - WaarBenJij.nu Eerste stukje rondreis - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Marjan Hoogen - WaarBenJij.nu

Eerste stukje rondreis

Door: Marjan van den Hoogen

Blijf op de hoogte en volg Marjan

08 Mei 2016 | Verenigde Staten, Flagstaff

Hoi Allemaal,

Het heeft even geduurd, maar dan hier toch eindelijk mijn eerste verslag! Rudi en ik gaan eerst namelijk rondreizen en vanaf 16 mei ga ik stage lopen op de Colorado State University (in Fort Collins), waarbij ik onderzoek ga doen naar fysiotherapie bij honden.

Op 28 april kwamen Rudi en ik dan eindelijk aan in Denver (USA). waarbij we een paar dagen in Denver bleven. We zouden die dagen op zoek gaan naar een auto zodat we konden beginnen met de rondreis. Zo gezegd zo gedaan. We hebben een auto kunnen vinden (Audi A6) en gingen daarmee op weg.

De eerste dagen dat we in Denver waren sneeuwde het de hele dag. Gelukkig verdween deze snel en zijn de wegen goed begaanbaar. We zijn de eerste dag door de sneeuw langs de rockies gereden op weg naar Hot springs. Waar we even langs de weg gestopt waren om ons hotel te zoeken. De politie kwam er meteen aan met lichten, omdat we van de heuvel af iets te hard reden (echt maar een klein beetje). Omdat we al stil stonden hadden we dit niet eens in de gaten. Maar hij kwam eigenlijk ook maar even een kort praatje maken en vertellen dat we iets zachter moesten rijden. (We reden maar 5 km per uur te hard). Maar verder heel aardige politie. Er was niets aan de hand.

De dag erna gingen we naar Hot Springs, het nationale Wind Cave park, waar erg veel wilde dieren lopen. Met name veel buffels, hertjes en prarriehondjes. De buffels zijn daar nergens bang voor en steken ook zomaar de weg over. Het was die dag gelukkig alweer mooi weer. We zijn ook nog naar Mount Rushmore gereden. Dit is een nationaal monument in Amerika. Ze hebben in de berg 4 bekende presidenten gemaakt als eerbetoon aan hen vanwege de groei van de USA (George Washington, Thomas Jefferson, Theodore Roosevelt en Abraham Lincoln, ook op de foto te zien).
Daarna zijn we nog naar de Devil Tower gereden wat er erg raar uit ziet. Een rots uit het niets met allemaal stenen onderaan.

Op 2 mei zijn we naar Leads gegaan waar we een toer door de goudmijnen kregen. Erg interessant. Deze mijnen worden dan ook nog steeds gebruikt.

Een paar dagen later gingen we naar Yellowstone. Een van de mooiste parken van Amerika. Het is een erg groot gebied van natuur waarbij nog steeds erg veel wilde dieren lopen. We hebben hier erg veel buffels gezien, overal kuddes, en veel hertjes. Ook zagen we kleine eekhoorns, elanden en we hebben nog een Coyote (wolf) gezien. Die s' avonds nog eens voorbij kwam lopen. We kwamen net op een plekje waarbij er allemaal mensen stil stonden. We kwamen net te laat want 5 minuten daarvoor was er een grizzly beer met 3 kleintjes gezien. Jammer maar helaas dus geen beer gezien.
Het park bestaat ook uit allemaal geysers. We hebben verschillende geysers gezien waaronder de Norris Geysers en de Old Faitfull geyers. S' avonds rond 6 uur zou er weer een explosie zijn van een geyser waarbij je het water de lucht in ziet spuiten. Ook deze hebben we gezien. En wauw wat is dat mooi om te zien! Meer dan 10.000 geyers zijn in yellowstone te vinden. De grootste plek op aarde waar ze te vinden zijn. Ook zijn we s' middags nog naar Mamooth hot springs geweest. Op de foto lijkt het net of er een soort ijsblok te vinden is, maar ook dit is een geyser. Wanneer deze actief worden zijn ze helaas niet te zien, er waren er daarom ook een paar afgesloten.

Na Yellowstone zijn we nog een stuk gereden maar uiteindelijk kwamen we uit bij Bryce Canyon en Zion Nationaal park.
Amerika bevat erg veel parken en er is zoveel te doen. Je kan in het park ook erg veel routes lopen, van erg makkelijk tot moeilijk, waarbij je geen hoogtevrees moet hebben. In Zion hebben we een route gedaan om op de berg naar boven te klauteren. Erg mooi als je boven bent omdat je een super uitzicht krijgt!

Al met al er is zoveel te zien en de dagen zijn te kort! We zitten nu in Flagstaff en gaan zo naar de Grand Canyon. Morgen gaan we weer verder kijken waar we heen gaan. Maar 1 ding is zeker we komen rond de 12de mei in Las Vegas omdat er dan een erg grote rodeo is. Wat ons super leek om eens te zien!
We hebben het nu in ieder geval erg naar onze zin!

Tot snel!

Groetjes,
Marjan en Rudi

• 08 Mei 2016 - 20:40

Diny En Ben:

hoi,marjan en rudi,wat leuk om te zien wat jullie al allemaal hebben meegemaakt.in die korte tijd.geniet er allebei maar van.groetjes diny en ben.

• 08 Mei 2016 - 20:46

Isaura Schaers :

Hee Marjan,

Wat leuk om te lezen wat jullie al hebben gezien en gedaan hebben! Ik hoop alleen wel dat jullie meer dan 20 foto's hebben gemaakt ;)
    Hoop dat jullie nog veel meer gaan zien en beleven! Ik kijk uit naar het volgende verhaaltje! Heel veel plezier nog!
    Xxx en veel liefs!

• 08 Mei 2016 - 21:06

Nikki:

Wat een avonturen beleven jullie zeg! Het klinkt ontzettend leuk allemaal. Gelukkig heb je ook nog een hele tijd te gaan daar.

• 08 Mei 2016 - 21:25

Toon En Nellie:

Hallo Marjan en Rudi
    Wat geweldig wat jullie al allemaal gezien hebben.
    En hele mooie fotos Al die prachtige natuur, ja dat zou o.Toon ook
    wel prachtig vinden.
    Geniet er maar van want het gaat zo snel.
    Nog heel veel Plezier gewenst.
    Groetjes O. Toon en T.Nellie

• 08 Mei 2016 - 22:22

Monica:

Hej Marjan,
    Ontzettend gaaf!!! Geniet ervan en ben heeeel benieuwd naar de fotos van de Rodeo :)
    Groetjes Monica

• 09 Mei 2016 - 05:24

Stefanie A:

Hee Meis,

Zo te zien heb je het aardig naar je zin aan deze kant van de wereld.
    Tot wanneer ben je in Colorado? Aangezien het uiteindelijk maar 13 uurtjes rijden is, is het miscchien toch wel leuk om elkaar weer te zien? Misschien als jij een weekendje vrij hebt dat jij een stukje naar het noorden kan rijden en ik naar het zuiden zodat we elkaar in Wyoming of Montana zien? Veel succes en geniet vooral van de mooie natuur in de US :)