EF talencursus - Reisverslag uit Hastings, Verenigd Koninkrijk van Marjan Hoogen - WaarBenJij.nu EF talencursus - Reisverslag uit Hastings, Verenigd Koninkrijk van Marjan Hoogen - WaarBenJij.nu

EF talencursus

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

07 Augustus 2010 | Verenigd Koninkrijk, Hastings

Ruim een paar dagen, zaten we al met wat mensen uit nederland te bedenken wat we allemaal zouden gaan doen. Ook had ik van te voren het gastgezin gebeld. Nou ze klonk niet echt aardig aan de telefoon. later bleek dit helemaal verkeerd te zijn en een super maar dan ook echt super leuk gastgezin te zijn.


Maar goed ff van dag tot dag:

Zondag 1 Juli 2007 :
De eerste dag,, Echt spannnendddd!!!!
waren wel zo zenuwachtig toen we gingen, Gelukkig ging ik niet alleen maar ook nog met wendy.
Onze vlucht zou om 10:00uur ( Nederlandse tijd) En we zouden er dan om 10 over 10 Engelse tijd zijn. Dus we dachten rijden we uur of half 8 van ons huis aan zijn we wel op tijd. Want ja Niederhein( ons vliegveld in Dusseldorf/ Weeze ) ligt niet zo ver van ons vandaan. Wij op het vliegveld. M`n ouders, wendy`s ouders en haar opa en oma uitgezwaaid en ja toen liepen we naar het vliegtuig. Hun foto`s gemaakt. Ze vonden het zo spannend dat we weg gingen
maar goed,, wij zitten in het vliegtuig. Denken van oh die stijgt zo op. ( Voor wendy trouwens ook eerste keer dat ze vloog) Zien we ineens allemaal brandweers die eraan komen rijden. Wij dachten shit hee dadelijk staat dat gebouw nog in brand. Maar dat was dus niet.
Roepen ze in ons vliegtuig af dat er technische problemen met het vliegtuig waren. Dus wij moesten een uur wachten voor dat we opstegen.
Er werd een man uit het vliegtuig gehaald, nou ja die ging zelf dachten wij dan.. Maar later toen we terug waren vertelde onze ouders. Dat hij eruit was gehaald omdat hij belde in het vliegtuig en dat verdacht was. Het bleek later ook dat hij een koffer vol drugs bij had. Daarom dus die vertraging. maar goed dat gaan ze niet zeggen in het vliegtuig..
Anderhalf uur later stegen we op.
Komen we daar aan in Engeland. Is onze taxi weg.
Toen hebben we een uur gewacht, maar nog niets. Dus wij naar EF bellen. Jaja taxi komt eraan. Was de taxi er na 2 uur. Moesten we nog een uur wachten omdat hij nog iemand anders moest mee nemen. niet leuk,
Hebben we uiteindelijk 4 uur moeten wachten op onze taxi Maar onze taxi-chauffeur was dan ook wel echt toff!!!
heel veel lol mee gehad.
mag ook wel als je 2 uur moet rijden daarmee.
Toen we bij het gastgezin aankwamen was het meteen al heel gezellig. Ze kwam ons begroetten en stelde haar husband voor.
Ook hadden ze 2 honden. Toen zijn we eigenlijk door ons dorpje ( we zaten in Bexhil-on-Sea ) rond gaan lopen om alles te verkennen. Hoe we naar school moesten enz. ja we gingen niet alleen op vakantie. Alleen hadden we wel super veel vrije tijd.

Maandag 2 Juli 2007:
We kregen uitgelegd nog hoe we naar school moesten, en dat je het beste een weekpas kon kopen voor de bus dus wij gedaan.
Nou 20 min in de bus gezeten, arriveren we op school. ( De school stond mooi aan de zee. En als je binnen zat in het ilab had je mooi uitzicht op de zee en de pier )
Maar goed, wij naar binnen komen we Bernice tegen ( ander meisje uit Nederland die we al op msn hadden gesproken ).
Later kregen we een map met schooldingen en we moesten een test maken. hoe ons engels was..
Om een uur of 12 hadden we een rondleiding door de stad Hastings.
Het weer daar is ook egt mooi,
Daarna moesten we weer naar school en hebben we tot half 6 moeten wachten op ons lesrooster.. Het is wel fijn lesrooster. want om de dag hadden we vroeg les en dat is dan 9 uur. en anders hadden we pas s’middags les tot 20 over 5.(Engelse tijd ) We gingen maar bij het gastgezin eten. Maar ons welkomsfeest begon alweer om 7uur.
Dus daar waren we weer te laat voor. maar ja om half 9 waren we er toch nog..
Wel heel leuk!!=)
Super gezellig was dat .. Ja veel mensen weer leren kennen. S’middags met lopen hadden we alweer mensen leren kennen.

Dinsdag 3 Juli 2007:
Dinsdag was onze eerste les!
Ja we kregen onze klassen te horen.
Ik zat in level 2. ( zijn 3 levels.. vet weinig ) Level 3 was het hoogste.
Maar goed eerste dag. weer mensen leren kennen. Zoals Melissa, Daschaa en wat jongetjes daar.
De meeste daar komen uit Soudi-Arabie, Kazakstan, Rusland ook een hoop en België.
Eerst beetje voorstellen enz. Maar we hadden ook echt een leuke leraar. En heel gezellig ja.
Het was wel heel makkelijk, En dat had onze leraar al meteen in de gaten, Oftewel ik werd dus samen met 3 anderen de dag erna alweer hoger geplaatst.
Nou ja waarom ook niet he.. =)

S`avonds ben ik met bernice en met Wendy naar De bios geweest naar Schrek the Third.
Makkelijk te begrijpen als je het toch in engels kijkt. Niet zo moeilijk als Harry Potter.
Daarna zijn we volgens mij nog uitgeweest.
En erna slapen he want s’morgens moest ik weer vroeg op half7/7uur. want me les begon 9 uur en nog eten en omkleden enz. Op naar me volgende dag!!

Woensdag 4 Juli 2007
Woensdags alweer vroeg opstaan.
Die dag kregen we een typisch engels ontbijt.
We kregen brood met ei in stukjes gesneden. gekookt ei. Nou ja het was niet echt vies.. Smaakte wel.
Elke dag kregen we wel super uitgebreid ontbijt. Je kon kiezen, of je kon alles pakken wat er stond.
Maar je kreeg dus geroosterd brood ( toast ) en pap. cornflakes met melk, chocoladebroodje, kaasbroodje, enz. maar dus veel. en dan glas of juice.
Toen we op school aan kwamen ( ik had namelijk afgesproken met Melissa and Bernice om eerst te gaan shoppen ) moesten we eerst onze nieuwe timetable gaan halen. Toen zeiden ze dat we toch maar in de ouwe klas deze dag de lessen moesten volgen. Geluk hoor want we waren op tijd op school. Anders begonnen we pas om 2 uur.
Maar ja wij die lessen gevolgd. En toen zijn we daarna nog maar naar de stad geweest.
S`avonds was er een disco georganiseerd van de Ef. onder de 18 jaar. Maar toch het was echt gezellig. In FLUID was het gaande.
Zo leer je ook steeds weer nieuwe mensen kennen..!!Oh ja nu weet ik weer wat er zo leuk was.
Ik kwam een jongen tegen
en ik echt zo int engels helemaal praten en opeen zo van ja waar kom je vandaan
Allemaal engels hoor ik ineens: From the Netherlands. Ik zo echt nou zeg begon je ineens Nederlands te praten.
Dan zijn gewoon alweer 4 daagjes voorbij het gaat echt snel..!

Donderdag 5 Juli 2007
JAAA MIJN BIRTHSDAY.. dat was dus echt een hele gezellige dag.!!
Kwam op school en alweer mensen helemaal van gefeliciteerd enz. en S`avonds hadden we karaoke-night.. heel leuk. Ik heb ook gezongen met stuk of 5/6 mensen, ja anders deden we het niet he..
Toch was het heel leuk om te doen.
Op een gegeven moment riepen ze ineens mijn naam af. Moes ik daar naar voren komen en ging ineens iedereen voor mij zingen. Ik werd me toch rood.
Na de karaoke zijn we ook nog uitgeweest. We hadden een nieuwe disco ontdekt dus gingen we maar mooi daarheen.(naar Krash)
Voor de rest heb ik daar niet veel over te vertellen.
Me verjaardag was top dus ja wat wil je nog meer.!! Ja en weer mensen erbij leren kennen,
Jane,Kim,Camille en dan nog jongens enz.

Vrijdag 6 Juli 2007
Nou zijn we er gewoon alweer 6 dagen.
Echt alweer een tijd en het vliegt om.
Vrijdagsmorgens had ik geen les. Dus weer met Bernice afgesproken om wat te gaan doen. S’morgens konden we gaan sporten en daar hadden we wel zin in!! Toen we daar stonden te wachten. Bleek het dat we met 4 meisjes en de rest jongens gingen sporten. WE waren blijkbaar in de minderheid. maar dat maakt niet uit evengoed lol.
Barbara, Evane and Bernice en ik. De enigste meisjes.
We zijn toen naar de EAST HILL gelopen. Daar heb je echt heel mooi uitzicht. Je zit hoog. Je kan op heel de stad kijken, de boten, de zee en de pier.! GEWELDIGE PLAATS> en dan ook nog bovenop een heel groot vlak grasveld. Dus we gingen voetballen=) om 12 uur gingen we terug naar school. Die dag ging ik weer een nieuw lesrooster halen. omdat het weer zo makkelijk was kon ik weer andere een andere klas. Weer hadden ze mijn rooster niet. Dus naar Andrew geweest( hoofd van de school en die printen ff mijn rooster uit ) S’avonds ja raad maar... Weer uitgeweest=)

Zaterdag 7 Juli 2007
Deze dag zouden we eigenlijk naar Londen gaan, We hadden er niet zo veel zin in. We dachten dan gaan we volgende week wel. Ons gastgezin had gevraagd of we dan met hun mee wouden. We gingen met ons gastmoeder en 2 kleinkindjes naar het strand. Ook kwam later de grootmoeder van de kindjes naar het strand ( die is nog maar 62 en dan al grootmoeder.. ik vind het knap)
We zijn toen hele dag naar de zee/strand geweest. er was wel wat wind. Maar toch zijn we in het water geweest. Niet echt gezwommen want we dachten dat het super koud was daarvoor. Toen we terug waren. Gingen we s`avonds alweer uit.. Niet te geloven he..
heel gezellig..! hou het er maar op dat we elke dag uit zijn geweest

Zondag 8 Juli 2007
Deze dag hadden we afgesproken om met Nicole en met Bernice ( en Wendy natuurlijk ) naar Brighton te gaan. Dat hebben we dus ook gedaan.
We zijn om 10 uur gegaan met de trein. Een uurtje in de trein zitten en dan ben je er.
Je kon ook met de EF meegaan, maar omdat ik van veel mensen hoorden die naar Londen waren geweest dat ze het niet leuk vonden met de EF, maar ook omdat deze trip vol zat gingen we alleen. Die dag zijn we naar de Pier in Brighton geweest. Ook het strand was echt heel druk. maar dat is ook niet gek met dat mooie weer!!!! We hebben echt te gekke foto`s gemaakt, maar die krijg ik nog.
Ook zijn we naar het Royal Pavilion geweest. Dat is daar heel bekend, waarom weet ik eigenlijk nog steeds niet. Ga het eens opzoeken.
En we hebben een uur daar bij het Royal Pavilion op het gras gechild. Heerlijk was dat.
S`avonds natuurlijk weer uitgeweest. En s`avonds beetje op het strand gechilt.
heerlijk.!
Maar ik herinner me alweer wat we hebben gedaan..!!! Laura, Claudia, Rik enz. die mensjes kwamen deze week aan dus we zouden gaan afspreken. Nou Claudia gebeld. Die kon dus niet weg. Hebben we met Laura en Rik wat gedaan. dat was het dus EN toen kwam Jane nog.! Zijn we eerst rond gaan lopen, zijn we naar die gok-automaatjes gegaan. best lol want er lagen Euro`s in!! Terwijl ze daar ponden hebben.
Maar goed, later weer langs het strand terug gelopen. Jaja en toen zijn we naar Fluid, Krash met iedereen geweest.. zo zat het dus


Oke hier stop ik even.!! ga later wel weer verder. want ik ben volgens mij al een uur of langer aan het typen.. poehee..
dag, het was geweldig..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Hastings

Marjan

Actief sinds 06 Aug. 2010
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 32756

Voorgaande reizen:

28 April 2016 - 25 Augustus 2016

Op naar Colorado

02 Januari 2011 - 17 April 2011

Australië, het duurt nog even!

01 Juli 2007 - 17 Juli 2007

EF Talencursus

Landen bezocht: