Skippy,Happy feet en het laatste verslag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjan Hoogen - WaarBenJij.nu Skippy,Happy feet en het laatste verslag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjan Hoogen - WaarBenJij.nu

Skippy,Happy feet en het laatste verslag

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

11 April 2011 | Australië, Sydney

G’ day!

De afgelopen tijd dat we waren rondreizen is er zoveel gebeurt dat ik dit niet allemaal op je waarbenjij.nu ga zetten, dan zijn jullie nog uren aan het lezen.

Als je alle verhalen wil horen kan je altijd eens langs komen om foto’s te bekijken. Ik kom zondag weer naar huis toe, dus als je zin hebt om langs te komen laat het maar even weten want ik heb nog een weekje vakantie.

Ik ga proberen alles er zo kort mogelijk neer te zetten zodat het geen lang verhaal wordt.
Helaas kan ik nog geen foto’s plaatsen omdat Lotte en Gwendolyn ook veel foto’s hebben.

Aangezien ik bij het verhaal was gebleven dat we met dolfijnen gingen zwemmen hebben we dit ook gedaan. Dit was wel heel erg leuk om te doen. Je kon met een touw het water in vanaf de boot als deze langzamer ging varen. Dit deed hij als er dolfijnen waren gespot. De dolfijnen kon je onderwater zien zwemmen en kwamen langs je gezwommen. De dag erna zouden we eigenlijk naar de Grampions rijden om hier rond te lopen. Dit is een gebergte met watervallen. Helaas hebben we drie wegen geprobeerd die er alle drie niet bij uitkwamen. Eigenlijk alles was afgesloten naar de Grampions. Die dag zijn we daarom maar door gereden richting Port Cambell om al een stuk van de Great Ocean Road te doen. Deze route is ongeveer 300 km tot Melbourne en er valt een hoop te zien. We hebben op deze route denk ik ongeveer 30 keer gestopt om een stuk te wandelen en wat te zien van de omgeving.

De dag erna moesten we onze eerste auto ( Hyunday Getz) weer inleveren in Melbourne. Die avond hadden we met Lotte afgesproken om naar een toren te gaan waar je uitzicht had over heel Melbourne. Hier konden we ook een foto laten maken, wat we natuurlijk gedaan hebben. De dag erna bleven we nog een dagje in Melbourne, we gingen de andere auto ophalen om weer door te kunnen met onze rondreis en Lotte zou vanaf daar ook meereizen. Om het Comedy Festival in Melbourne was zijn we naar een cabaretshow gegaan van een britsche dame. Volgens mij heette ze Jen Britisch. Dit was erg leuk. We zijn toen heel vroeg gaan slapen omdat we de dag erna naar Philip Island gingen. In Philip Island zijn we naar Amazing things gegaan: een soort pretpark waarbij je door een doolhof de weg moet vinden, allemaal spiegels er staan en daar een weg uit moet vinden, gekke foto’s kan maken, van een stijle glijbaan naar beneden kan gaan en zo nog heel veel dingen. Daarna zijn we naar de chocolade fabriek gegaan om te kijken hoe alles werkt ook daar kon je zelf dingen doen. We zouden naar Seal Bay gaan om zeehonden te bekijken, helaas waren deze er niet. S’ avonds gingen we naar de pinguin parade. Hierbij kwamen alle pinguings uit de zee. Deze dieren zijn echt zo klein maar echt heel erg leuk, we zagen onze lievelingspinguin” happy feet” . Omdat we toch wel honger hadden gingen we naar het Dutch Grilhouse. We werden hierheen verwezen. Toen we daar aankwamen was de keuken eigenlijk al dicht maar de beste man had de keuken voor ons weer opgedaan. We hadden eigenlijk een privé restaurant want iedereen was al weg. En wat was het eten heerlijk. We kregen ieder een steengril waar je, je vlees op kon bakken.

Ons plan was om 7 april naar Wilsons prom te gaan, een regenwoud. Nadat het hostel vertelde dat we hier niet meer konden komen omdat alles onderwater stond hebben we het plan verandert en zijn we door gereden naar Lakes entrance en hebben we op het strand gelegen en de zonsondergang gekeken.

De dag erna zijn we naar de grotten gegaan bij Lakes Entrance. We hebben ongeveer een uurtje in de grotten gelopen. Die dag zouden we doorrijden naar Eden. Helaas werden we onderweg opgehouden door een ongeluk. Er was een ongeluk gebeurt op de weg waardoor we 3 uur stil stonden (in the middle of nowhere). Omdat we niets te doen hadden zijn we maar gaan kaarten op de weg. Achter ons stond een man met een camper en hij vroeg of we thee wouden hebben. Dus later hebben we gezellig met hem thee gedronken en wat grappen uitgehaald. Na ongeveer 3 uur konden we weer verder rijden. (Er was geen andere weg om daar te komen. Eenmaal in Eden hadden we besloten daar niet te lang te blijven omdat er niets te beleven was. We zijn toen doorgereden naar de Mumbulla falls. We moesten eerst een stuk door een zandweg rijden maar het resultaat was wel erg mooi. We zagen een mooie waterval waar een meertje bij lag. Hier hebben we gezwommen. Het was wel erg koud maar het weer was super mooi. We hadden daar ook nog onze skippy de kangoeroe gezien. En toen we terugliepen naar de auto na het zwemmen kwamen we een goanna tegen. Dit is een super grote hagedis. (zoek maar eens op google). Nadat we gezwommen hadden was het nog maar in de middag dus zijn we doorgereden naar Batemans bay. Hier hebben we op het laatste moment besloten om nog te gaan Kayakken met zonsondergang. We hebben 2,5 uur gekayakt. (Dit was zaterdag en ik heb nog steeds spierpijn). Daarna hebben we in ons hostel nog een kaartenspel gespeeld en zijn we gaan slapen.

Gisteren zijn we een wandeling gaan doen. Hierbij zouden allemaal tekeningen van aborigionals op de boom staan. We hebben twee tekeningen gezien. Daarna zijn we richting sydney gereden. Onderweg was het weer nogal slecht dus hebben we niet meer veel gezien. Toen we gingen eten hadden we besloten onderweg te slapen en de dag erna eerst naar de Blue Mountains te rijden.

Vandaag zijn we naar de blue Mountains geweest en hebben we daar wat rondgelopen. Daarna zijn we doorgereden naar Sydney en op het moment zijn we in Syndey. Morgen gaan we wat van de stad zien en dan rijden we door naar Brisbane. Als we in Brisbane zijn betekent het einde reis en weer richting Nederland.

Ik moet zeggen het was een super tijd, ik heb er zeker van genoten maar ik ben ook wel weer blij dat ik naar huis kan!

Daarnaast wil ik iedereen bedanken voor alle leuke reacties elke keer op mijn verhalen.!!!


  • 11 April 2011 - 12:49

    Aafke:

    Wow, je bent alweer bijna thuis! Ik heb van je reisverslagen genoten, maar wil natuurlijk ook verhalen live horen :) We spreken snel wat af als je weer een beetje gewend bent hier in Nederland, goed?!
    -xx-

  • 11 April 2011 - 14:06

    Jade:

    Hee :)

    Wat heb je veel dingen gezien!! Echt super gaaf.. Wel fijn dat je weer bijna naar huis gaat ;)
    Wij zijn officieel aangenomen bij Billabong dus we kunnen nu ook alles definitief gaan regelen. En wie weet ga ik net zulke mooie dingen zien als jullie :D

    Ik heb van je verhalen genoten en de groetjes aan Gwen en Lotte.

    xx.

  • 11 April 2011 - 20:30

    Jamie:

    Wow, marjan klinkt echt supervet! Als je thuis bent en keer op msn komt moet je me alles vertellen :D
    xx

  • 13 April 2011 - 06:51

    Sjors:

    Erg toffe verhalen om te lezen! Geniet nog van de laatste dagen en tot spreeks!!

    x

  • 13 April 2011 - 18:30

    René:

    Hey Marjan,

    volgens mij heb je inderdaad echt super veel leuke verhalen te vertellen.
    Kom je die week dat je vrij bent nog naar Den Bosch of daarna pas?

  • 14 April 2011 - 11:35

    Marjan:

    @ aafke, ja hoor we spreken zeker weer wat af! kunnen we weer eens bijbuurten!!
    @ jade, haha mooi dat je naar billabong gaat, ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen, wanneer ga je er heen en je ging met sharon of niet? Ik ben nu al benieuwd naar je verhalen.
    @ rene, ik moet volgende week naar den bosch. Ik moet me kamer bevestigen anders heb ik een probleem, dan zeggen ze dat ik er niet meer in zit.

  • 14 April 2011 - 11:37

    Willem Van Bussel:

    so so.. wat maak jij toch veel mee daar:P Ben een beetje jaloers op je;)
    En nu op naar onze date 'de strandwandeling'

    Spreek je snel weer

    (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjan

Actief sinds 06 Aug. 2010
Verslag gelezen: 954
Totaal aantal bezoekers 32743

Voorgaande reizen:

28 April 2016 - 25 Augustus 2016

Op naar Colorado

02 Januari 2011 - 17 April 2011

Australië, het duurt nog even!

01 Juli 2007 - 17 Juli 2007

EF Talencursus

Landen bezocht: