White Sundays here we come - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marjan Hoogen - WaarBenJij.nu White Sundays here we come - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marjan Hoogen - WaarBenJij.nu

White Sundays here we come

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

16 Februari 2011 | Australië, Brisbane

De laatste weken is er niet zoveel meer gebeurd. Vandaar een laat verslag. Ik heb vooral aan het stageverslag gewerkt en ik ben wezen sporten.
We hebben voor het stageverslag een aantal gesprekken gehad met wat medewerkers. Hierbij gingen we kijken wat voor constructies we konden maken om het probleem van de wombatten op te lossen. Na dit gesprek hebben we een aantal constructies uitgetekend. De medewerkers vonden onze ideeën goed. Maar de manager vertelde dat we deze toch niet konden maken en testen. De constructies zouden van speciaal materiaal gemaakt moeten worden. En dit zou rond de 600 dollar kosten. Het is wel begrijpelijk, maar wel jammer dat je eerst afspreekt dat het wel allemaal kan en dan ineens niet meer. Dus daar baalden we wel van. 2 dagen geleden hadden wat medewerkers ideeën zodat we de constructies toch konden uitwerken. Hun gaan ons hierbij helpen. Vrijdag gaan we dus alsnog een constructie bouwen. Daar ben ik echt heel erg blij om.
Daarnaast zijn we ook een avond op Lone Pine Koala Sanctuary geweest om te kijken hoe de andere dieren het eten stelen van de wombatten. We konden zien hoe de possums (buidelratten) het eten stalen. Dit geeft ons weer een beeld van het probleem.

We zijn ook nog een paar keer naar Mt. Cootha geweest. Dit is een uitkijkpunt waarbij je de hele stad Brisbane ziet. Dit is erg mooi om te zien. En we zijn nog een keer wezen zwemmen aan een klein strandje.

Ik heb afgelopen vrijdag een Australisch nummer gehaald aangezien ik anders niemand kan bellen in Australië. Maar ik zal waarschijnlijk vaak mijn Nederlandse simkaart in mijn mobiel hebben.

Zaterdag waren Gwendolyn en ik uitgenodigd bij de ouders van Lan om te komen lunchen. Hier hebben we geleerd hoe we zelf heerlijke loempia’s kunnen maken. Het recept hebben we, dus dat wordt als we thuis zijn loempia’s maken.
Daarna ben ik naar de stad gegaan en heb ik afgesproken om wat met Jeroen (v.d. Hoogen) wat te drinken en wat bij te kletsen. We gingen eerst naar de biotanic gardens. Dit is eigenlijk een hele grote openbare tuin waar iedereen kan komen. Daar hebben we wat rondgelopen.
Ik hoorde van Jeroen dat er die dag audities waren voor Australian Next Top Model. Dat was blijkbaar in Brisbane.
Uiteindelijk zijn we wat wezen drinken en gingen we weer verder kijken of er wat te doen was. Uiteindelijk kwamen we ergens langs waar het wel heel gezellig klonk. Live muziek en het was best druk. Hier zijn we nog een paar uur gebleven. We hebben hier nieuwe mensen leren kennen uit verschillende delen van Australië. Uit Melbourne, Perth, Adelaide en natuurlijk Brisbane. Ze vertelden dat ze in Brisbane waren om iedereen te helpen met de schade van de overstromingen. Na een aantal drankjes (en ook omdat de bar ging sluiten wat hier al om 12 uur s’avonds is, beter dan in Nederland) zijn we weer richting het station gelopen. Het was een hele gezellige avond. Toen we op het station kwamen reed mijn bus niet meer dus heb ik een taxi naar huis gepakt.

Zondags zijn we gaan uit eten vanwege de verjaardag van Gwendolyn.
Maandag ben ik weer naar Brisbane gegaan omdat het de laatste dag van Jeroen was in Brisbane. We zouden naar Mt. Cootha gaan(het uitkijkpunt). Toen we de bus naar Mt. Cootha wouden pakken reed deze niet meer tot het einde en zouden we ongeveer 5 km moeten lopen. Dit ging dus niet door. Helaas. We dachten toen even het casino in te gaan en te kijken hoe het er uit zag. Het is blijkbaar een super groot casino. Maar ook hier kwamen we niet in omdat een korte broek verboden is. We zijn maar wat gaan drinken en toen ben ik weer richting huis gegaan. Omdat we een Starbucks tegen kwamen (wat staat voor hele goede koffie) heb ik ook maar eens koffie met heel veel melk geprobeerd. Maar dit wordt dus niet mijn favoriete drankje, ben ik achter gekomen.

Gisteren zijn we weer naar stage geweest en hebben we alles geregeld zodat we vrijdag de constructies kunnen bouwen. Het materiaal wordt gehaald en we hebben alles uitgetekend. Ik ben erg blij dat we weer verder kunnen met onze opdracht. Daarnaast was Lan jarig. (De jongen waar we in huis zitten.) We hadden een taart voor hem gebakken. En omdat ik op de bank lag kreeg ik een laag slagroom over me heen. Dus dat werd een slagroomgevecht. (De foto komt nog.)

Vandaag hebben we een reis geboekt naar de White Sundays. We vliegen volgende week donderdag (s’avonds) naar Airlie beach en komen zondagavond weer in Brisbane aan. Het zal zeker een hele leuke tijd worden. Je kan daar snorkelen, duiken, zeilen en lekker genieten. Maar dat horen jullie wel weer bij mijn volgende verslag.

• 16 Februari 2011 - 08:19

Leonie Huijbers:

Hee nichtje,

Klinkt leuk daar in Australië! Wel vet heftig wat je de eerste weken hebt mee moeten maken met die overstromingen! Geniet maar goed van je tijd daar!

Groetjes, ook van de rest van de familie!

• 16 Februari 2011 - 17:59

D,n Uncle:

Hoi Marjan,
    Zoals wij vernemen gaat het goed met jullie en nog bezoek uit Ht. Hubert gehad dit is wel leuk.
    Jullie hebben het steeds over wombatten, eerst dacht ik dat het honden waren nu denk ik dat het buidelratten zijn. ? wat zijn het nu, maak er maar eens een paar foto,s van ,of zijn ze zo groot dat ze niet op de foto passen ? Jullie verder nog een fijne tijd. Marjan en je ouders verwachten we op 17 Juni maar daar hoor je nog wel over van jullie Mam em Pap.
    Nog de groeten aan je statie vriendin en tot wederhoren.
    Aunt Mimy and Uncle Bert.

• 16 Februari 2011 - 20:02

O.Toon En T. Nellie:

Hallo Marjan
    Dat was een heel verslag.
    Wat fijn dat Jeroen op bezoek is geweest, kon je even Wanroijs
    praten. en gezellig kletsen.
    Oom Bert bedoeld 17 april, maar het is hem niet kwalijk te nemen.
    We sturen nog wel smsje een dezer dagen.
    10 febr. was een hele gezellige dag geweest.
    Feliciteer Gwen nog maar.en Lan ook.
    Heel veel groetjes O.Toon en T. Nellie
    Wij vinden loempias heel lekker.

• 21 Februari 2011 - 13:41

Esmiralda:

Hey!

Sorry voor mijn veel te late reactie, maar alsnog, het klinkt weer super daar en wat een mooie foto's! Ik ben jaloers, en niet zo'n beetje ook;)

xxx

• 23 Februari 2011 - 18:25

Angelique:

Ha Marjan,
    Nou ik had al een hele poos niet meer gekeken. Heb examen gehad dus veel moeten leren. Ja ja zelfs ik moet soms nog naar school. Ook nog een ziek kind gehad, maar dat is weer allemaal achter de rug dus ik dacht ik ga is kijken hoe het in Australie is. Het ziet er in ieder geval allemaal mooi uit daar. Erg leuk de foto's van alle dieren en de mooie natuur. Geniet er van nog ruim een maand geloof ik, toch?? Heel veel groetjes Angelique

• 25 Februari 2011 - 21:58

Marloes:

Haaa marjan!

Ziet er weer goed uit de foto's. Balen van je stageopdracht, maar uiteindelijk komt alles goed denk ik altijd maar dus ook je stage :)! Weer veel mensen gezien en gesproken lees ik! Duik ze bij de White Sundays, ben benieuwd naar de foto's!

xx Marloes