Begin van de rondreis - Reisverslag uit Glenelg, Australië van Marjan Hoogen - WaarBenJij.nu Begin van de rondreis - Reisverslag uit Glenelg, Australië van Marjan Hoogen - WaarBenJij.nu

Begin van de rondreis

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

31 Maart 2011 | Australië, Glenelg

Nadat onze stage was afgerond was en we van het bedrijf een 9 hebben gekregen werd het tijd om te gaan rondreizen. We zouden zaterdagmorgen met het vliegtuig naar Alice Springs (het midden van Australie) vliegen. Hiervoor moesten we om 5 uur opstaan, omdat we om 6 uur naar het vliegveld werden gebracht.
Toen we in Alice Springs aankwamen gingen we eerst naar het hostel. We hadden zelfs een zwembad bij ons hostel. Daarna zijn we even Alice springs ingelopen om te kijken wat er allemaal was. Er waren daar een en al aborigionals te zien, die om de 10 meter probeerde je een schilderij te verkopen. S’avonds moet je hier ook niet alleen doorheen lopen want dan voel je, je niet echt veilig met al die aboriginals, daarom zijn we bij ons hostel gaan zwemmen en hadden we pizza gehaald voor in het hostel. Alleen bleek het geen goed idee om pizza in de magnetron warm te maken. Deze was nogal gaar van binnen, maar de rand was kei hard.

De dag erna moesten we alweer om 5 uur op. We werden om 6 uur opgehaald voor de 3daagse toer. Het eerste stuk met de bus duurde al zo’n 4 uur. Elk uur stopten we wel even. We hadden echt een hele leuke toerguide (Greg). Hij vond het leuk om te stoppen langs de weg om hagedissen te vangen. 2 uur later werd er ineens vol op de rem geduwd. Greg had een Towny devil gezien. Een hagedis met allerlei punten. (staat op de foto). Nadat iedereen deze Tonwy Devil gezien had reden we door naar Katja Tjuta. Daar gingen we nog even wandelen om de rots te bekijken en werd de geschiedenis ervan verteld. Na de wandeling gingen we naar het kamp toe om al onze spullen te droppen en weer door te gaan naar de uluru. We zouden op een uitzichtpunt de zonsondergang van de uluru zien. Er stonden heel veel organisaties die allemaal champagne en hapjes mee hadden genomen. Ook wij kregen champagne. Bij de uluru hadden we nog een groepsfoto met iedereen! We hadden die dag ook nog vrienden gemaakt met 2 Canadeesche jongens (Matthew en Bryant). Na de zonsondergang gingen we barbequen bij de kampplaats. We hadden kangaroevlees, kamelenworst en gewoon bief. Dit smaakte erg apart. Maar zo proef je weer eens wat anders. Toen we gingen slapen konden we kiezen of we in een tent of in een “ swag” wouden slapen. Een swag is een soort matras met een slaapzak er aan vast. We hebben er voor gekozen om in de open lucht met de swag te slapen. Het is zo mooi alle sterren s’ nachts. Deze waren ook erg heldig er was geen wolkje te bekkennen. Daarbij hebben we ook nog een vallende ster gezien.

Maandags moesten we weer vroeg op. We moesten om 4.30 uur op omdat we de zonsopgang bij de uluru gingen bekijken. Daarna zouden we de uluru beklimmen of er om heen lopen. Ik was dol enthousiast toen ik hoorde dat we de uluru mochten beklimmen. Dit mag namelijk eigenlijk niet meer, en is nog maar af en toe. Helaas helaas deze dag was de klim gesloten omdat het te gevaarlijk was want er stond teveel wind. Dus hebben we maar 2 uur om de grote rots (Uluru) gelopen. Deze route was 10,6 km. We hebben nog heel veel foto’s hier van gemaakt, wat achteraf niet de bedoeling was. We hoorden dat niet alles op de foto mocht. Na de wandeling kregen we nog een uur een rondleiding van een aborigional; genaamd Sarah. We kregen de geschiedenis te horen van de aborigionals bij de uluru. Na deze rondleiding gehad te hebben gingen we lunchen op het kamp. We reden daarna door naar de volgende slaapplek. Dicht bij Kings Canyon. Tussendoor ging de bus weer op de rem. De volgende hagedis was gevonden. Deze konden we allemaal vasthouden want deze bleek niet gevaarlijk te zijn. Het was de blauwtonghagedis. Onderweg stond er weer een verassing voor ons klaar. We stopten en we moestne graven naar de witchetty grub. Voor degene die hier niet bekend mee zijn. Op Google zijn heel veel foto’s te vinden. We moesten naar deze rubs graven maar helaas is die niet gevonden dus hebben we er geen foto’s van. Deze rubsen zaten dicht bij de wortels van de bomen en deze zouden dan in een bepaald holletje zitten. Het holletje wat wij vonden was helaas leeg. Na al dit werk gingen we een milkshake halen en terug naar onze slaapplek. Eenmaal terug op het kamp zouden we elkaars gezichten beschilderen zoals aborigionals doen. Er werd nog zo gezegt dat er geen snorren e.d. geschildert mochten worden. Helaas zou ik Matthew beschilderen en ja hoor hij had een snor geschildert. Maar verder zag het er wel weer leuk uit. Ondertussen zaten we bij het kampvuur en werd er geleerd hoe we een digaridoo konden spelen. Dit lukte me helaas niet. Ook deze nacht sliepen we in een swag. We werden wel gewaarschuwd voor dingo’s en muizen, maar daar heb ik niets van gemerkt.

De laatste dag van de toer (dinsdag) stonden we om 6 uur s’ morgens op. Dat was uitslapen na 3 dagen om 5 uur op te staan. We zouden hier een wandeltocht van 3,5 uur doen. Toen we de berg zagen, wisten we hoe hoog deze was en hoeveel we omhoog moesten lopen. Na eenmaal boven op de berg te staan liepen we overal door Kings Canyon. Wat een mooie berg/rots. Deze bestaat allemaal uit lagen en het uitzicht was ook super. Halverwege de tocht was er een soort meertje op de berg te vinden waar we konden zwemmen. We doken in het water. Dit was heerlijk na een stukje wandelen. Na weer wat opgedroogd te zijn liepen we weer verder. We kregen te horen dat dit de laatste toer was die Greg zou doen bij de Uluru en hieromheen. Dus natuurlijk weer een leuk groepsmoment voor op de foto. We klommen ook nog een ander stukje op en daar zijn we op de foto gegaan met Greg. (deze foto’s volgen allemaal nog). Greg ging namelijk naar Tasmanie om daar wat natuur te spotten. Wat? Dat zullen we misschien nog ooit op het nieuws horen!! Na Kings Canyon reden we weer terug naar Alice Springs en was het einde toer. We zijn toen in Alice springs nog wat met Matthew en Bryon gaan eten. (de Canadesche vrienden). Hier werden we weer door aborigionals aangehouden om wat te kopen van ze. Na wat gegeten te hebben gingen we slapen.

Woensdags hadden we onze vlucht naar Adelaide waar we onze auto op konden halen. S’morgens werd er op onze deur geklopt en kwamen Matthew en Bryon ons uitzwaaien. Onze vlucht duurde ongeveer 3 uur. In Adelaide gingen we slapen en de dag erna gingen we de auto ophalen om 8 uur. We hebben onze auto opgehaald en zijn doorgereden naar Glenelg. Een kleiner plaatsje in de buurt van Adelaide. We zitten hier omdat we morgen op een boot met dolfijnen kunnen zwemmen.!!!

Na al deze belevenissen is ons avontuur nog niet af en zullen er nog meer verhalen volgen. Maar dit was het tot nu toe even.
De foto’s krijg ik op het moment niet allemaal op internet omdat dit te lang duurt. Ik hoop zo snel mogelijk meer foto’s erop te zeten.!

See ya,

• 31 Maart 2011 - 10:22

Jade:

Super leuk verhaal Marjan!!! Hele mooie foto's. Hopelijk zijn de foto's die ik ga maken ook zo mooi ;)

De groetjes aan Gwen!!

xx.

• 31 Maart 2011 - 13:03

Willemijn:

Heee Marjan (en Gwen ;) )!!!

Super verhaal weer :-) je maakt wel lekker veel mee, en gefeliciteerd trouwens met het cijfer dat jullie gekregen hebben voor stage! Veel plezier nog!

xx

• 31 Maart 2011 - 18:32

Oom T. En Tante N.:

Hallo Marjan
    Super een negen voor je stage.
    En wat heb je weer veel gezien en mooie fotos.
    Hier word het zaterdag 22. graden of meer .
    Maar dat is de enige dag want dan wordt het weer 14 of 15 graden
    zoals nu. Maar als je terug bent is het mischien wel warmer
    Nu ben jeaan dat mooie weer gewend. Leuk zo buiten slapen wel spannend.
    Nog heel veel plezier met de rond reis en groetjes aan Gwen.
    Groetjes O. Toon en T. Nellie

• 06 April 2011 - 17:28

Diny En Ben:

marjan,geniet nog even van de laatste mooie dagen.
    tot gauw.

groetjes diny en ben.