Bijna tijd voor de rondreis - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marjan Hoogen - WaarBenJij.nu Bijna tijd voor de rondreis - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marjan Hoogen - WaarBenJij.nu

Bijna tijd voor de rondreis

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

15 Maart 2011 | Australië, Brisbane

Na het geweldige weekend van de Whitsundays zijn we toch alweer bijna 3 weken verder en is het tijd voor weer een update. Ik heb hieronder nog wat foto’s van de whitsundays neergezet, maar dan van onderwater.

Op stage gaat alles goed. We hebben daar nog wat leuke foto’s gemaakt met wat dieren zoals krokodillen/slangen/vogels/kangoeroes en noem het maar op. Met ons project gaat het ook goed. De eerste constructie die we gebouwd hebben is eindelijk getest. HET WERKT!! Alleen de wombatten kunnen door de deur het hokje inlopen en zo rustig eten. Alle andere dieren zijn hier niet sterk genoeg voor. Dus wat dat betreft gaat alles goed met ons project.

De afgelopen tijd hebben we niet veel speciale dingen gedaan. Maar toen jullie aan het carnavallen waren had ik vrijdag toch ene super leuk moment.
Ik had meegedaan aan een prijsvraag van GOGO om een vakantie te winnen. Nu hoorde ik dat ik genomineerd was de vakantie te winnen. SlamFM zou me dus moeten bellen en als ik op pakte was ik de gelukkige winnaar van de vakantie. Je ziet het al aankomen. Ik werd natuurlijk gebeld! Ik pakte op en het was SlamFM. Ik heb dus nu een vakantie gewonnen naar Chersonissos,Kreta in de zomervakantie voor 2 personen. Inclusief de vlucht/accommodatie en tickets voor een feest op locatie.
Dus ik was helemaal blij. Dat wordt van de zomer nog een keer weg.

De dag erna zijn we onze rondreis gaan regelen.
Toen we in de stad aankwamen zagen we ineens dat er een hele hoop mensen in groene kleren liepen met allemaal schmink. Ze waren allemaal aan het feesten. Ineens besefte we dat het St. Patricks day was. Alle Ieren vieren deze dag feest. Net zoals koniginnedag bij ons in Nederland.
De rondreis is nu zo goed als geregeld en ziet er als volgt uit:
We vliegen 26 maart naar Alice Springs. Daar blijven we een nacht en de dag erna worden we al rond half 7 s’morgens opgehaald bij ons hostel. We hebben dan een trip voor drie dagen. We gaan dan onder andere naar de Uluru/Ayres rock, Kata Tjuta (olgas), Valley of the Winds, Cultural Centre, Kings Canyon en de Garden of Eden. De Uluru is het bekendste gebergte in Australië. Het blijkt dat het bij zonsopgang/zonsondergang van kleur verandert. Ik ben benieuwd. Na 3 dagen slapen we nog een nacht in Alice Springs. Dan vliegen we naar Adelaide. Daar blijven we een nachtje, de dag erna kunnen we de auto ophalen en dan rijden we met de auto naar Melbourne. De bedoeling is dat we eerst naar Kangaroo Island gaan en de Great Ocean Road doen. Dan blijven we nog 1 nachtje in Melbourne en hebben we een andere auto waarmee we via Sydney naar Brisbane rijden. 16 April vlieg ik weer richting Dusseldorf. We stoppen natuurlijk wel tussendoor. Ik ben erg benieuwd naar de rondreis. Als ik ga rondreizen neem ik me Nederlands nummer niet mee. Dus als je me nog wil bereiken, stuur me dan even een e-mail en dan stuur ik mijn Australisch nummer!

Afgelopen weekend zijn we naar Surfers Paradise geweest. Toen we daar aankwamen kwam er een stortbui aan. We zijn toen maar even naar de winkels gegaan. Ineens begon de zon te schijnen en gingen we alsnog naar het strand. Na een uur kwam er weer een bui aan en zijn we terug naar huis gereden.
Gister zijn we naar Lamington National Park gegaan en hebben we een paar uurtjes door het regenwoud gelopen. Helaas moesten we weer op tijd terug zijn omdat we s’avonds naar stage moesten om te kijken of de wombat door de deur in de box ging eten.

Tot zo ver mijn update. Nog ongeveer 2 weken en dan is onze stage afgelopen.

p.s. Ome Toon en Tante Nellie bedankt voor de leuke kaart:D
En iedereen bedankt elke keer voor de leuke reacties!



  • 15 Maart 2011 - 12:21

    Ilse De Bar:

    Ik mocht met jou mee toch naar kreta?;)

  • 16 Maart 2011 - 08:05

    O.Toon T.Nellie:

    Hallo Marjan
    Het stage zit er al bijna op Fijn dat het gelukt is met het project.
    Dus kunnen ze ongestoort eten.
    Hele mooie fotos ook.
    Wat leuk dat je die reis gewonnen hebt, helemaal te gek.
    Helaas durf ik niet te vliegen dus kan ik niet mee. (grapje)
    We wensen jullie heel veel plezier met de rond reis geniet er van.
    stuur nog wel smsje.
    Heel veel groetjes Oom T. en Tante N.

  • 16 Maart 2011 - 09:08

    Marloes:

    Ha Marjan!

    Gaat echt TE snel! Mare veel plezier met rondreizen, ben jaloers als ik de foto's zie...
    Zit hier een beetje ambtenaar te spelen in Dordrecht voor mijn afstuderen:P
    Doe mij maar aussi;)

    Groetjes daaro en tot snel!

    xx

  • 16 Maart 2011 - 18:36

    D.n Uncle:

    Hoi Marjan,
    Jullie hebben toch wel iets meegemaakt, in dat verre land, om niet te vergeten en daar boven op
    nog een reis naar Kreta gewonnen. In de genoemde plaats zijn we meerdere malen geweest, het is zuiver en alleen voor de jeugd maar wel een mooie omgeving met zeer veel watermolens.
    Over vier weekjes ben je weer thuis en dan kan het boekwerk van jullie ondervindingen naar de uitgever.
    Nog veel plezier met jullie voorgenomen vacantie, geniet er van.
    Groetjes
    Tante Mimy en oom Bert.

  • 22 Maart 2011 - 00:13

    Lotte Schakel:

    Geluk kan niet op, de zomer ook nog eens naar Kreta toe!
    En wat een heerlijke gedachte dat je project toch nog werkt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjan

Actief sinds 06 Aug. 2010
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 32754

Voorgaande reizen:

28 April 2016 - 25 Augustus 2016

Op naar Colorado

02 Januari 2011 - 17 April 2011

Australië, het duurt nog even!

01 Juli 2007 - 17 Juli 2007

EF Talencursus

Landen bezocht: