Eindelijk - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marjan Hoogen - WaarBenJij.nu Eindelijk - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marjan Hoogen - WaarBenJij.nu

Eindelijk

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

18 Januari 2011 | Australië, Brisbane

Als aller eerst wil ik iedereen bedanken voor alle leuke reacties!

Eindelijk, gister was het zover.
Na ongeveer 7 dagen hadden we weer stroom.
Zoals denk ik bijna iedereen van jullie wel gehoord heeft, hebben er overstromingen plaats gevonden in Brisbane. We hebben echt heel erg veel geluk gehad. Bij ons was er weinig water tegenover de andere stukken in Brisbane.(Dat is op de foto's te zien). Op de hoek van onze straat stond alles onder water. Daar was geen verkeer mogelijk. We dachten dat het nog wel mee viel, maar toen we een rondje gingen lopen zagen we al snel dat er straten waren afgesloten die helemaal onder water stonden. Na nog verder te kijken zagen we huizen die helemaal leeg stonden. Het huis stond er nog maar de rest van de spullen waren zo goed als niet meer te redden.

Verder konden we weinig zien van de overstromingen. We konden het nieuws niet meer volgen want na 1 dag hadden we geen stroom meer.Dat betekent dus koud douchen. Het scheelt dat het hier erg warm is dus dat is nog niet zo erg. Verder hadden we ook geen licht en dergelijke. (Ik kon ook niemand bellen of mailen, dus dat was wel lastig) Maar gelukkig hebben we dat nu weer wel.

Omdat we niet naar stage konden,ze wisten niet of daar alles zou overstromen, zijn we vrijdag naar Byron Bay gegaan. Dat is een super mooi strand (ongeveer 2 uur rijden). Daar zijn we de hele dag geweest. We hebben daar wat rondgekeken en aan het strand gelegen en gezwommen.
Het was wel heel gaaf, want we zagen wilde dolfijnen!!!!
Heerlijk want het is nu ongeveer 28 graden. Op deze plek is het oostelijkste punt van Australië. Ook daarvan staan foto's op deze site.
Aangezien we niet echt konden koken (zonder stroom) hadden we een soort klein fornuisje op gasbussen. We zijn na het strand naar een soort park gegaan en hebben daar het fornuisje meegenomen en wat worstjes gebakken. Daarna lekker naar huis en slapen.

Verder hebben we in het weekend niet veel meer gedaan dan wat rondlopen of spelletjes.

Maandag (gister) zijn we weer richting stage gegaan. De bussen reden weer en een groot deel van het water was weg.
Omdat de overstromingen zijn geweest waren de bussen gratis. Maar eenmaal richting stage met de bus zage we pas hoeveel schade de overstromingen hadden aangericht. Eenmaal op stage aangekomen kwamen we er achter dat daar ook schade was. Die dag hebben we geholpen om het park weer wat op te knappen en de onbruikbare dingen weg te gooien. Het park was dus ook gesloten.
S'avonds zijn we met Lan mee gegaan naar een vietnamees restaurant. Dat smaakte wel goed. Daarna zijn we naar het hoogste punt van Brisbane geweest. Hier hadden we een erg mooi uitzicht over de gehele stad. Later toen het donker werd zagen we plekken waar het erg donker was. (Nog geen stroom.) Helaas hadden we geen camera bij dus de volgende keer gaan we daar foto's maken.

Vandaag hadden we weer stage. We hebben geholpen voer klaar te maken voor wat dieren. En daarbij heb ik een paar foto's gemaakt.Later zullen er meer foto's komen van ons stageadres. S'middags zijn we naar huis gegaan om aan de opdracht voor school te werken.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

Maar gelukkig is alles goed gekomen hier!

Tot het volgende bericht!

• 18 Januari 2011 - 09:01

Esmiralda:

Hey Marjan!

Wat fijn dat jullie geluk hebben gehad daar zeg, jullie pap had al een voicemailbericht ingesproken bij ons thuis dat 'de haaien door de straten zwommen' haha. Blij om te horen dat alles weer goed is, nog veel plezier daar!

xxx

• 18 Januari 2011 - 10:22

Rob:

Let maar op Marjan, er zwemmen daar haaien in dat overstromende water!

• 18 Januari 2011 - 10:22

Rob:

Oeps, dat wist Esmiralda ook al, wie dat ook is:p

• 18 Januari 2011 - 10:40

Sjors:

Marjannn!

Wel beter dat het allemaal mee is gevallen bij jullie! Ennuh, sommige foto's zijn zeker wel vet :D

• 18 Januari 2011 - 10:44

De Groooooooooooote:

Hallo Kleeeine,
    Hoe gaat het met je heb je al het water niet opgedronken?? Hier alles goed, het gaat deze week weer vriezen dus kan er misschien weer geschaatst worden.
    Hoe gaat het met de stage? Leuke mensen en dieren, en sávonds ook nog iets te beleven.
    Niet te veel uitgaan natuurlijk want ook daar kunnen krokodillen(van jongens) in de kroegen rondlopen, dus opletten. Als je het niet meer weet dan mail maar even. Zoals je weet helpen we je dan wel verder!!! We hebben je fotos bewonderd, erg mooi. Haast niet voor te stellen dat jullie in de korte broek rondlopen en dat het hier winter is. Voor de komende tijd in ieder geval veel succes met je stage en na werktijd veel plezier. We horen wel hoe het verder met je gaat.
    Groet
    de Grote

• 18 Januari 2011 - 12:32

Oom T. Tante N.:

Hallo Marjan
    We zijn erg blij dat we zondag weer iets hoorde van je.
    Gelukkig valt het bij jullie mee, want op de tv hier lieten ze Brisbane zien
    en dat was heftig. Nu we duimen dat het verder gooed gaat daar, want dit is genoeg.
    De fotos zijn mooi. Heel veel lieve groetjes van je oom en Tante.
    Ook groetjes aan Gwen.

• 18 Januari 2011 - 19:52

Maaike:

Heee!!

Hoe is het? leuk om je verhalen te lezen en mooie foto's!
    Hoe is je stage?
    Ik had op het nieuws ook gehoord van de overstromingen dacht meteen ohh als Marjan daar maar niet inzit maar gelukkig valt het mee!
    Nog een fijne tijd!

xx

• 18 Januari 2011 - 19:52

Maaike:

Heee!!

Hoe is het? leuk om je verhalen te lezen en mooie foto's!
    Hoe is je stage?
    Nog een fijne tijd!

xx

• 21 Januari 2011 - 02:28

Annelies:

Heej meisje!

Weer in sittard en met het internet hier je foto's kunnen bewonderen! Ben blij voor jullie dat het achteraf mee viel, maar zo lang zonder stroom lijkt me zeer a-relaxed!! Gelukkig hebben jullie wel nog een leuk uitstapje kunnen doen en die foto's van die dolfijnen... HELEMAAL GEWELDIG!!

Zal je binnenkort weer eens een mail sturen, aangezien je weer stroom hebt, valt het iets makkelijker te lezen :D maar eerst even mijn aandacht bij de tentamenweek houden, die gaat maandag weer beginnen.

Liefs,
    Annelies.

• 25 Januari 2011 - 10:03

Marloes:

Wow! Wat een toestand, maar zoals ze zeggen: uiteindelijk komt alles goed, zo te lezen dus ook bij jullie! Supermooie foto's! Ik ga je vanavond terug mailen! Heb vandaag m'n laatste tentamen, z it nu dus eigenlijk te sog'gen, maar dat vind ik niet erg! Ben jaloerssss!

Neem maar een dolfijn mee naar huis;) kan ik 'm ook bewonderen

xxx Marloes

PS: Een kangaroe is ook goed hoor:)

• 25 Januari 2011 - 22:55

Angelique:

Hallo,
    Nou fijn dat we weer een berichtje krijgen. Had via ons pap en mam al een mail doorgestuurd gekregen van je dus wist inmiddels wel dat alles goed was. Fijn om weer iets op je site te zien. Mooie foto's. Hopelijk is het nu gedaan met de overstromingen en kun je genieten van je stage.
    Groetjes en tot de volgende reactie.
    Angelique