Noosa en stage - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marjan Hoogen - WaarBenJij.nu Noosa en stage - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marjan Hoogen - WaarBenJij.nu

Noosa en stage

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

28 Januari 2011 | Australië, Brisbane

Na een week zal ik maar weer een verslagje schrijven.
Ik vind het leuk dat jullie het allemaal lezen en er een reactie neer zetten! Dankjewel voor de leuke reacties.

Nog een antwoord: Ome Bert, Tante Mimmi het park is het grootste koalareservaat wat er is in de wereld. Dit komt ook omdat er niet zoveel koala reservaten zijn. Maar het park is niet heel groot. Het is denk ik een beetje vergelijkbaar met zoo park overloon, qua grootte.

Het is hier erg warm, bijna elke dag 28-31 graden. Maar dat is ook wel weer fijn. Daarnaast hebben we geen regen meer gehad.

Na de overstromingen zijn we weer op stage. De stage op Lone Pine is wel leuk. Maar je hebt niet altijd iets te doen en het is vooral nog veel schoonmaken. Dit zal nog wel veranderen.

Gelukkig maken we ook een opdracht voor school/stage. Hierbij gaan we de huisvesting van de wombatten verbeteren. Het is namelijk zo dat de wombatten in een open verblijf zitten. Hierbij stelen andere wilde dieren vaak het eten van de wombatten. Dit moeten wij zien op te lossen (het verblijf mag niet dichtgemaakt worden). Hiervan kunnen we wel wat leren. Daarom hebben we ook gevraagd of we vaker aan onze opdracht mogen werken dan op stage mee te helpen. Bij de opdracht gaan we een hoop uitzoeken over wombatten. De algemene dingen zoals voer, leefomgeving, voortplanting en gedrag.

Daarnaast hadden we ook tijd voor leuke dingen. Vooral omdat we zoveel vrij hadden.

Het afgelopen weekend hebben we film gekeken en zijn we naar Noosa gegaan.
Noosa is een erg mooi strand waar je veel van de natuur kan zien. We gingen rond de middag naar Noosa. Hier hebben we wat rond gelopen en later gingen we nog op het strand liggen en zwemmen. Hier zie je best veel surfers. Dat zie je in Nederland niet. Ook zagen we nog een regenboog. Daarna zijn we fish and chips wezen eten. Het was de bedoeling dat we op een mooi uitzichtpunt gingen zitten. Toen we daar heen reden begon het te regenen. Dat was erg jammer.

Deze week ben ik dinsdags en donderdags naar de fitness geweest (bodyjam en zumba). Woensdag was hier een nationale feestdag namelijk Australian Day. Eerst zouden we weg gaan maar omdat het overal erg druk zou zijn, zijn we maar thuis gebleven.
Vandaag zijn we ook thuis om aan onze opdracht te werken.

Verder doen we elke dag bijna hetzelfde. We gaan naar stage of werken aan onze opdracht.

Hieronder wat foto's van Noosa

• 28 Januari 2011 - 11:22

O. Toon En T. Nellie:

Hallo Marjan
    Leuk dat je weer een verslag hebt gestuurd.
    Zo blijven we mooi op de hoogte.
    Mooie fotos van het strand lekker toch dat jullie het niet
    zo druk hebben. Kun je rustig aan je verslag werken.
    Mam is net op de koffie geweest hebben we weer even bij gekletst.
    Het is hier nu mooi weer de zon schijnt. Wel om het vriespunt.
    Tot de volgende keer
    Heel veel lieve groetjes O. toon en T. Nellie

• 28 Januari 2011 - 11:23

O. Toon En T. Nellie:

Hallo Marjan
    Leuk dat je weer een verslag hebt gestuurd.
    Zo blijven we mooi op de hoogte.
    Mooie fotos van het strand lekker toch dat jullie het niet
    zo druk hebben. Kun je rustig aan je verslag werken.
    Mam is net op de koffie geweest hebben we weer even bij gekletst.
    Het is hier nu mooi weer de zon schijnt. Wel om het vriespunt.
    Tot de volgende keer
    Heel veel lieve groetjes O. toon en T. Nellie