Een super uitzicht! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marjan Hoogen - WaarBenJij.nu Een super uitzicht! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marjan Hoogen - WaarBenJij.nu

Een super uitzicht!

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

02 Februari 2011 | Australië, Brisbane

Het afgelopen weekend was super.
We hebben weer een hoop gezien/gedaan.
Vrijdag de 28ste zijn we thuis voor stage gaan werken. We hebben informatie over wombatten, buidelratten en kalkoenen gezocht voor onze opdracht.

Zaterdags ‘s avonds zijn we naar de stad gegaan. Hierbij zagen we wel een groot verschil. Er is daar zoveel licht en er zijn zoveel woningen . Dat heb je niet in Mount Ommonay. Maar wel mooi om te zien natuurlijk.
We zijn met een vriend van Lan gaan poolen. Dat was erg gezellig. We zijn nog even gaan wandelen in de stad. Hierbij zagen we nog een mooi uitzicht over de stad.
Daarna hebben we nog poker gespeeld bij Steven (een vriend van Lan). Daarna zijn we naar huis gegaan. Toen we in de lift naar onder wouden zaten we vast. De lift ging niet naar de grond, hiervoor moet je een sleutel hebben van het appartement. We hebben Steven gebeld en die is gekomen. Hij heeft ons uit het gebouw gelaten, zodat we weer richting huis konden.

Zondag 30 februari was het Chinese Nieuwjaar. De ouders van Lan hadden gevraagd of we mee gingen uit eten. We zijn toen naar the Valley gegaan. Dit is weer een suburb in Brisbane. Hierbij zijn allemaal Chinese restaurants. Normaal is hier ook een nagemaakt strand. Maar dit was nog steeds gesloten door de overstromingen. We zijn toen gaan eten bij de Red Locus, allemaal Chinese/Japans eten. Wat wel jammer was, is dat het feest van het Chinese Nieuwjaar aankomend weekend is. Denk aan de nagemaakte draken die dansen en dergelijke dingen. Dit hadden we dus niet gezien, misschien gaan we aankomend weekend daar kijken.
Daarna zijn we naar Kangaroo point gereden. Hier hadden we een uitzicht over de stad.

Aangezien we maandags niet naar stage hoefden en we nog niet heel veel verder met het verslag konden, vroeg Lan of we wat leuks wilden doen. We hebben bijna 2 uur gereden en kwamen toen aan bij Lamington National Park. Eerst hebben we wat gedronken en genoten van het uitzicht. Er waren daar veel wilde vogels. Een paar vogels (lijken net parkieten in het groot) heb ik op de foto gezet. De rode vogels heten de Crimson Rosella. Ze zijn wel erg leuk. Maar stelen al het zoete spul. Toen gingen we een Three top walk doen. Er is een brug gebouwd door de bomen heen. De brug is dus bevestigd aan bomen en is wat wiebelig. We konden in een boom helemaal naar boven klimmen. De ladder was wel erg stijl maar dan had je ook een mooi uitzicht. Helaas is toen me lenskapje van me fototoestel naar beneden gevallen. Maar dit is nog niet zo erg ik heb inmiddels alweer een nieuwe voor een paar euro. Dit was ongeveer een half uurtje. Daarna zijn we nog het regenwoud ingegaan. Wat is het daar rustig. Je hoort elk ding, elk vogeltje wat fluit. Erg leuk. We hebben daar heel wat uren rondgelopen. Hier hebben we nog een “water dragon” gezien. Toen we terug gingen moesten we nog even naar de wc. Toen we eruit wouden bleken we opgesloten te zitten op de wc. Gelukkig kwam er iemand langs en die heeft ons toen eruit gelaten. Ze hadden niet gekeken of er nog iemand was maar gewoon de deur op slot gedaan.
Hierna wist Lan een plek waar we konden zwemmen. Blijkbaar was dit een zwembad voor de villa’s die daar staan. Dit was van het park o’reillys We hebben daar gezwommen, helemaal gratis. Wat een mooi uitzicht is dat! Volgens mij heb ik nog nooit zo’n mooi uitzicht gezien. Je zit bovenop een berg in een zwembad en je kijkt naar de andere bergen en dan zie je de zon onder gaan. Echt super mooi. Dit staat natuurlijk ook op de foto.
We reden nog naar een ander stukje van het regenwoud. Hierbij zagen we wilde kangoeroes en een slang. Aangezien het al bijna 9 uur s ‘avonds was en we nog moesten eten zijn we naar de stad gereden die het dichtste bij lag en hebben we wat eten gehaald. Pizza. We hadden geluk want nadat we wat gehaald hadden gingen ze dicht.
Gister zijn we thuis gaan werken aan het verslag en hebben we heel veel informatie gezocht in de bieb. (Dit kon maandags niet want dan is de bieb dicht.) Nu vordert het verslag ook weer. We hebben vandaag wat vragen kunnen stellen over het bedrijf en nu kunnen we weer voorruit!

Oh het valt trouwens niet mee, er is weer een orkaan op komst. Niet bij ons maar wel in het noorden van Australië. Volgens mij zijn er nog nooit zoveel natuurrampen in een korte tijd geweest.

Tot maar weer het volgende verslag!

• 02 Februari 2011 - 08:46

Sjors:

Dat uitzicht is echt tof! :D

• 02 Februari 2011 - 17:46

Roy:

Lang verhaal, klinkt goed! Hopelijk valt de overlast van de cycloon mee..

• 03 Februari 2011 - 19:14

Freddy En Jolanda:

hoi marjan wat ziet het er echt supermooi uit daar en wat eng met al die rampen je zult wel veel gezien hebben al!! heeel veeel succes met je stage je boft maar met zo n plek. leuk om je zo te kunnen volgen groeten jolanda

• 03 Februari 2011 - 22:13

Mariette Schrover:

Hallo Marjan,

Mooi, je foto's van die rode vogels. Daar is onze huismus maar wat gewoontjes bij. Je weet de periode wel uit te zoeken hoor, eerst overstromingen nu weer een orkaan.
    Ik hoop dat jullie erg genieten van al het moois wat jullie daar zien en weinig last hebben Yasi.

Groetjes,

Mariette Schrover

• 04 Februari 2011 - 01:44

Annelies:

Je hebt tijdens het pokeren wel echt je pokerface op!! hahahaha :D:D

Xx!!